Velo rezerves daļas
Velosipēds sastāv no daudz un dažādām daļām, kuras reizēm nodilst un ir nepieciešams nomainīt. Velosipēda sirds ir tā rāmis, bet lai ar to brauktu, tas ir jāaprīko ar vismaz 30 detaļām. Dodoties kādā garākā...
Riepas
Velosipēda riepas ir viena no svarīgākajām tā daļām. Riepas ir vienīgā komponente, kura nepārtraukti saskaras ar virsmu, pa kuru jūs brauciet, tādēļ ir nopietni jāpiedomā pie pareizās riepu izvēles. Tie...
Kameras
Velosipēda ratiem paredzētas kameras. Daudz un dažādi izmēri gan diametrā, gan platumā. Vieglas, plānas kameras šosejas velosipēdiem, gan arī platas, biezas un tieši downhill disciplīnai paredzētas kameras...
Rati
Velosipēda rati. Dažādi izmēri katram velosipēdam piemēroti. Iegādājoties gatavu ratu jāpievērš uzmanība tā izmēram, paredzētajai izmantošanai, rumbas veidam, tā stiprinājumam rāmī un sava velosipēda bremžu...
Aploces
Velosipēda ratu aploces. Šosejas ratu aploces ir šaurākas, savukārt kalnu velosipēdiem paredzētas – platākas. Pirms iegādājies sev nepieciešamo aploci, pievērs uzmanību diametram, platumam, spieķu caurumu...
Spieķi un galviņas
Velosipēda spieķi un to galviņas. Velosipēda rati parasti sastāv no 28-48 spieķiem, šosejas velosipēdiem mēdz būt mazāk, savukārt BMX – vairāk. Spieķi pārsvarā tiek ražoti no tērauda, reizēm gan ir sastopami...
Rumbas
Velosipēda rumbas, kas ir vitāli svarīga velosipēda daļa. Rumbas ir gan ar vienkāršiem gultņiem, gan arī ar slēgtā tipa gultņiem, kuri kalpos ilgāk un ļaus rumbai vieglāk griezties. Rumbas ir dažādas...
Brīvrumbas un kasetes
Velosipēda zobrati iedalās zobratu kasetēs un brīvrumbās. Zobratu brīvrumbas ir zobratu bloks, kurš skrūvējas virsū aizmugurējai rumbai un parasti ir ar 5 - 8 zobratiem. Savukārt Zobratu kasete ir pa daļām...
Ķēdes un posmi
Velosipēda ķēde ir tā komponente, kura pastāvīgi dilst, tādēļ tā ir laicīgi jāmaina. Izstaipījusies ķēde sāk pastiprināti deldēt zobratus un beigās sanāks mainīt gan ķēdi, gan velosipēda zobratus. Kalnu...
Sēdekļi un daļas
Izskatīgi un ērti velosipēda sēdekļi. Sēdekļi tiek veidoti atbilstoši velosipēdu tipam: sportiskiem modeļiem – šaurāki un cietāki, kalnu riteņiem – mazliet platāki, mīkstāki. Tomēr visiem raksturīgas diezgan...
Stūres
Velosipēda stūres, stūres iznesumi, stūres bļodiņas, stūres rokturi ir vienots komponenšu kopums, kurš lieliski darbojas tikai savienojot šīs daļas. Velosipēdu stūres pārsvarā tiek ražotas no alumīnija...
Stūres iznesumi
Rokturi, lentes, ragi
Velosipēdu stūres rokturi, lentas un ragi. Ērti un mīksti rokturi Jūsu komforta velosipēdiem un ikdienas pārbraucieniem, kā arī izcilas saķeres stūres rokturi, kuriem būs teicama saķere ar velo cimdu plaukstas...
Pārslēdzēji un daļas
Velosipēda ātrumu pārslēdzēji. Mūsdienu velosipēdi parasti ir aprīkoti ar padsmit ātrumiem, kas atvieglo braukšanu. Tomēr, lai šos ātrumus pārslēgtu, ir nepieciešami stūres rokturi to pārslēgšanai, kā...
Bremzes
Velosipēdu bremzes ir komponente, kas rūpējas par Tavu drošību. Bremzēm ir dažādi darbības veidi - mehāniskās, hidrauliskās, kuras vēl iedalās aploces bremzēs un disku bremzēs, savukārt uzdevums visām...
Pedāļi
Velosipēda pedāļi ir viens no trijiem punktiem, ar kuri velobraucēja ķermenis ir nepārtrauktā saiknē visa brauciena laikā. Bērnu velosipēda pedāļiem ir maza diametra vītne, savukārt visiem pārējiem – standarta...
Klaņi un daļas
Velosipēda klaņi. Visplašāk izplatītie ir klaņi ar 3 zobratiem, kuriem nereti zobrati ir maināmi, lai nodilušos aizstātu ar jauniem. BMX un freeride velosipēdu klaņi ir paredzēti augstākai slodzei un tie...
Monobloki un centra asis
Velosipēda rāmja centrālajā daļā skrūvējas iekšā centra ass vai monobloks pie kura tiek stiprināti klaņi. Centra ass ar gultņiem ir vienkāršs mehānisms un paredzēts nelielai slodzei, savukārt monobloki...
Rāmji
Vācijā izstrādātu jaunāko tehnoloģiju, pasaules līmeņa sportistu testēti, izcili konstruēti, viegli un izturīgi - tādi ir, dizainā lieliski, Merida velosipēdu rāmji. Katram braukšanas stilam rāmis tiek...
Dakšas
Velosipēdu dakšas iedalās divās grupās - cietās un amortizējošās dakšās. Cietās dakšas tiek lietotas pilsētas un šosejas velosipēdos, nereti arī tūrisma un kalnu divriteņos. Savukārt amortizatoru dakšas...
Ķēdes mierinātāji
Ķēdes mierinātāji ir komplicēts mehānisms dirt, freeride un downhill velosipēdiem, lai pasargātu zobratu no sasišanas kā arī izvairītos no ķēdes nokrišanas. Tie ir izgatavoti no izturīga materiāla, lai...
Gultņi un stūres bļodiņas
Velosipēda gultņus lieto visās kustīgajās/rotējošajās daļās. Centra asīs, rumbās, pedāļos un stūres bļodiņās ir iespējams nomainīt nodilušos gultņus. Gan gultņu bumbiņas atsevišķi, gan ievietotas separatorā...