Velo pretzādzību kampaņa Velofenders iegūst bronzas godalgu festivālā Cannes Lions
„Velofenders" ir 2012.gada velo sezonas sākumā tapusi sociāla kampaņa, kas vērš uzmanību uz velosipēdu zādzībām un mudina braucējus sargāt riteņus.
Projekts tapa, sadarbojoties vairākām pusēm - "PIKA", „Kurtuesi.lv”, "Gandrs", "Ērenpreiss", žurnāls "Ir", kā arī ar savu personīgo velosipēdu eksperimentā piedalījās mūziķis Renārs Kaupers.
17.jūnijā Latvija otro reizi vēsturē tikusi pie godalgas prestižajā reklāmas festivālā "Cannes Lions" ar šo projektu, žurnālam „IR” iegūstot bronzas „Lauvu” kategorijā „Best Use of Digital PR" (labākais digitālā PR izmantojums - angļu val.). Kā vēsta organizatori, šogad festivālā kopumā ir rekordliels dalībnieku skaits - 35 765 pieteikumi no 92 valstīm.
Velo pretzādzību kampaņas gaitā 5 ar GPS iekārtām aprīkoti velosipēdi tika izvietoti dažādās Rīgas vietās un izmantoti kā mānekļi. Ikviens varēja sekot velosipēdu atrašanās vietām īpašā izveidotā interaktīvā kartē.
Eksperimenta rezultātā tika notverts viens velosipēda zaglis, nespējot pretoties nu ja leģendārajam, oranžajam Merida velosipēdam, ko novietojām Āgenskalna rajonā. Ir tapusi Kurtuesi.lv radīta interaktīvā karte, kurā ikviens Latvijas iedzīvotājs var atzīmēt vietu, kur nozagts viņa velosipēds, tādējādi veidojot kopēju statistiku par velozagļu iemīļotām vietām, no kurām vajadzētu izvairīties.
Kā arī – milzīgs prieks par to, ka policija turpina izmantot šo shēmu, lai ķertu velo zagļus ikdienā!