1. Ziņas
  2. Pieaug ziemā uz darbu ar divriteni braucošo skaits

Pieaug ziemā uz darbu ar divriteni braucošo skaits

Publicēts: 20.02.2015

Latvijas Riteņbraucēju apvienība šī gada oficiālajā "Bike To Work" dienā rīkoja ikgadējo uz darbu ar divriteni braucošo Rīgas iedzīvotāju skaitīšanu. Kā vēsta dati, ziemā ikdienas riteņbraucēju skaits pieaudzis par aptuveni 10%, salīdzinot ar 2014. gada ziemas skaitīšanas datiem. Savukārt attiecībā pret 2014. gada vasaras skaitīšanas datiem, ziemā no visiem ikdienas riteņbraucējiem turpina braukt 18%.

"Ņemot vērā šīs ziemas ikdienas riteņbraukšanai labvēlīgos laika apstākļus, uz darbu ar divriteni braucošo skaits varētu būt lielāks. Lai arī ikgadējie riteņbraucēju skaitīšanas dati rāda, ka skaits turpina augt, viens no galvenajiem iemesliem, kas attur Rīgas iedzīvotājus ikdienā pārvietoties ar divriteni, ir velo infrastruktūras trūkums. Iespējams sabiedriskā transporta biļešu cenu kāpums daudzu iedzīvotājus rosinās ar divriteni pārvietoties arī ikdienā. To varēsim secināt pēc nākamās riteņbraucēju skaitīšanas starptautiskajā "Bike To Work" nedēļā no 11. līdz 15. maijam," komentē Viesturs Silenieks, Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs.

  • KOPĒJAIS RITEŅBRAUCĒJU SKAITS ZIEMĀ

Februāris 2015

Šogad uz Rīgas tiltiem, pārvadiem un velojoslu ielu krustojumos stundas laikā no 8 līdz 9 kopā fiksēti 403 riteņbraucēji. Papildus jau ierastajām skaitīšanas vietām, šoreiz riteņbraucēji tika skaitīti arī ielu krustojumos, kurās nesen tika izveidotas velojoslas.

  • ZIEMAS RITEŅBRAUCĒJU SKAITA SALĪDZINĀJUMS

Februāris 2014/2015

Līdzīgi kā pērn, visvairāk riteņbraucēji devušies pāri Vanšu un VEF tiltiem un pa Skolas ielas velojoslu Rīgas centrā, turpretī vismazāk – pāri Dienvidu tiltam. Vairums uz Vanšu tilta skaitīšanas dienā satiktie riteņbraucēji atzina, ka ziemā turpina uz darbu braukt dēļ veselības un, lai ietaupītu laiku apbraucot sastrēgumus. Ik rītu no mājām uz darbu vai studijām tiek veikti aptuveni 3 līdz 5 kilometri.

  • ZIEMAS UN VASARAS RITEŅBRAUCĒJU SKAITA SALĪDZINĀJUMS

Februāris 2015 / Maijs 2014

Salīdzinot ar 2014. gada vasaras skaitīšanas datiem, var secināt, ka no visiem pāri Vanšu tiltam braucošajiem, 15% turpina braukt arī ziemā. Savukārt braucēju iecienītākajā velojoslā Skolas ielā ziemā turpina braukt 25% no vasaras riteņbraucējiem.

  • VĪRIEŠU UN SIEVIEŠU RITEŅBRAUCĒJU KOPĒJAIS SKAITS ZIEMĀ

Februāris 2015

Joprojām vairums ikdienas riteņbraucēju ir vīrieši. No visiem 13. februārī saskaitītajiem ziemas ikdienas riteņbraucējiem 77% bija vīriešu kārtas pārstāvji, savukārt sievietes - 23%. Šī tendence ir apskatām padziļināti, bet pamatā tas ir saistāms ar velo infrastruktūras trūkumu. Jo braukšanas apstākļi ir drošāki, jo vairāk sievietes izvēlās divriteni kā ikdienas pārvietošanās līdzekli.

  • VĪRIEŠU UN SIEVIEŠU RITEŅBRAUCĒJU SKAITA SALĪDZINĀJUMS ZIEMĀ

Februāris 2014/2015

Salīdzinot ar 2014. gada ziemas skaitīšanas datiem, vīriešu kārtas riteņbraucēju skaits ziemā ir audzis par aptuveni 4%. Savukārt sieviešu kārtas pārstāvju skaitam ir novērojams neliels kritums, kas iespējams ir izskaidrojams ar laika apstākļiem 13. februāra rītā, kad laiks bija apmācies un ar nelieliem nokrišņiem.

  • VĪRIEŠU UN SIEVIEŠU RITEŅBRAUCĒJU SKAITA SALĪDZINĀJUMS ZIEMĀ UN VASARĀ

Februāris 2015 / Maijs 2014

Savukārt būtiskais sieviešu un vīriešu ikdienas riteņbraucēju skaita īpatsvars ziemā un vasarā liecina, ka pret laika apstākļu izmaiņām izturīgāki ir vīrieši. No 2014. gada vasarā saskaitītajiem ikdienas riteņbraucējiem aptuveni 4 daļa vīriešu turpina braukt arī ziemā, savukārt sievietes tikai viena 13 daļa no visām vasaras braucējām.

  • GALVENAIS KUSTĪBAS VIRZIENS ZIEMĀ

Februāris 2015

Galvenais iedzīvotāju kustības virziens rīta stundās nemainīgi neatkarīgi no sezonas, kas visdrīzāk saistāma ar darba vietas atrašanās Rīgas centrā. Arī 2015. gada ziemā vairāk kā puse, aptuveni 61% no visiem ikdienas riteņbraucējiem dodas virzienā uz centru.

  • RITEŅBRAUCĒJU SKAITA TENDENCE

Vanšu tilts | 2008 – 2014

Atkārtotas skaitīšanas noteiktās vietās un datu salīdzināšana vairāku gadu griezumā ļauj izdarīt secinājumus par riteņbraucēju kā satiksmes dalībnieku skaita izmaiņām. Būtisku iespaidu atstāj gan velo infrastruktūras attīstība, gan laika apstākļi skaitīšanas dienā, gan ielu un tiltu remontdarbi.

Tradicionāli vislielākā riteņbraucēju plūsma Rīgā ir novērojama uz Vanšu tilta. Vanšu tilta grafika līkne liecina, ka kopējais riteņbraucēju skaits turpina augt. Piecu gadu laikā riteņbraucēju skaits ir pieckāršojies no 91 braucēja 2008. gada vasarā līdz 449 jeb vidēji 7,48 riteņbraucējiem minūtē 2014. gada rudenī. Rudenī kopējais skaits nedaudz krītas, bet nākošo vasaru skaitīšanas dati norāda uz pastāvīgi augošu tendenci.

  • VECĀKI AR BĒRNIEM

Vasara 2014 - Ziema 2015

Ir uzsākta riteņbraucēju-vecāku skaitīšana, kas savas atvases ikdienas gaitās pārvieto ar divriteni. Patreiz pieejamie skaitīšanas dati ļauj secināt tikai par tendencēm gada griezumā. Vasarā visos Rīgas skaitīšanas punktos bija ievēroti 27 vecāki, kas pārvadā bērnus ar divritenim piestiprinātu velosēdekli, savukārt ziemā - 7. No šiem datiem secinām, ka aptuveni 4 daļa vecāku bērnus ikdienas gaitās turpina pārvietot ar divriteni arī ziemā. Kopējais skaits ir salīdzinoši neliels, bet tā novērojumi būtiski ietekmēs diskusijas par velo infrastruktūras, vides pieejamību, kā arī satiksmes drošību bērniem.

Latvijas Riteņbraucēju apvienības un velovortāla www.divritenis.lv (www.veloriga.lv) rīkotā skaitīšana un apkopotie dati ir līdz šim vienīgā statistika, kas kopš 2008. gada ļauj spriest par riteņbraucēju skaita pieauguma tendencēm. Atkārtotas skaitīšanas noteiktās vietās un datu salīdzināšana vairāku gadu griezumā ļauj izdarīt secinājumus par riteņbraucēju kā satiksmes dalībnieku skaita izmaiņām. Latvijas Riteņbraucēju apvienībai svarīgi zināt šos faktus, konsultējot pašvaldību par nepieciešamo infrastruktūru.

PATEICAMIES VISIEM BRĪVPRĀTĪGĀJIEM RITEŅBRAUCĒJU SKAITĪTĀJIEM!
Artūram Pavlovam, Tomam Alsbergam, Pēterim Grūbem, Barbarai Dzērvei, Asnātei Elertei, Naurim Lārmanim, Lindai Lejai, Mihailam Simvulidi, Reinim Krastiņam, Edgaram Labanam, Kitijai Valterei, Dacei Kešānei, Mārim Jonovam, Mikum Ašnevicam, Ivo Jonušam, Naurim Šlankam, Kristapam Bokišam, Mārtiņam Ozolam, Viesturam Sileniekam, kā arī Zintim Gailim un Marekam Ševšeļovam no Policijas velobiedrības.

PATEICAMIES ARĪ VISIEM RITEŅBRAUCĒJU SILDĪTĀJIEM!
Tru Fix Kru. B-Bārs restorāns. Gandrs. Rakin. Velokurjers. MyFitness. BTA adrošināšana. Miit.

Vairāk par ziemā uz darbu ar divriteni braucošo skaitīšanu šeit.

Datu vizualizācijas un infografiki šeit.

Citas ziņas
esbit-trauki-un-galda-piederumi-edieniem-dzerieniem-un-gatavosanai-noderes-aktivai-atputai-daba

Esbit trauki un galda piederumi ēdieniem, dzērieniem un gatavošanai noderēs aktīvai atpūtai dabā

10.02.2015
Vācu ražotājs Esbit ir sevi pierādījis daudzu gadu garumā, spēlējot nozīmīgu lomu brīvdabas aktivitāšu tirgū jau kopš pagājušā gadsimta trīsdesmitajiem gadiem. Esbit inovatīvie un tajā pašā laikā vienkāršie, lietotājam draudzīgie produkti nodrošinās...

Lasīt tālāk

alpina-sports-ziemas-sporta-veidu-brilles-funkcionalas-un-gaumigas

Alpina sports ziemas sporta veidu brilles – funkcionālas un gaumīgas

23.01.2015
ALPINA SPORTS ir viens no vadošajiem ziemas sporta ķiveru un briļļu ražotājiem pasaules tirgū. Uzņēmums aizsācis darbību 1980.gadā Bavārijā, Vācijā un veiksmīgi darbojas nu jau vairāk nekā 30 gadus, eksportējot produkciju uz vairāk nekā 35 valstīm visā...

Lasīt tālāk

northwave-snovborda-zabaki-atziti-par-vieniem-no-ertakajiem-pasaules-tirgu

Northwave snovborda zābaki atzīti par vieniem no ērtākajiem pasaules tirgū

15.01.2015
Northwave ir spēcīgs un kvalitatīvs itāļu zīmols – snovborda zābaku ražotājs, kas radījis visus priekšnosacījumus, lai braucējs uz kalna varētu radīt perfektu saskaņu ar sniegu. Viss, ko Northwave dara – dizains, tehnoloģiju inovācijas, produktu konstrukcija...

Lasīt tālāk