Ints Celmaraugs dalās ar stāstiem un emocijām par vienu no grūtākajām MTB sacensībām Centrāleiropā – Beskidy MTB Trophy

Publicēts: 11.07.2011

ints

Beskidy MTB Trophy rada īpašus standartus Eiropas MTB un tā nav nejaušība. Pasaulē tas ir pazīstams ar savām ārkārtīgi sarežģītajām trasēm, neskaitāmajām vienrindas sliedēm, kā arī tehniskiem un šauriem ceļiem, kas savijas ar burvīgiem dabas skatiem, radot neaizmirstamu ainavu. Arī velo komandas Gandrs-Merida kapteinim, pieredzējušam riteņbraucējam, sacensības radīja ne mazums grūtību: latvietim nepierasti stāvās nogāzes, karstums, ilgās stundas uz velosipēda un sīva konkurence. Pašam negribot tiek atkārtotas iepriekš izanalizētas kļūdas, bet emocijas un pārdzīvojumi neļauj padoties un dzen uz priekšu.

Kā tas notika? Kas traucēja? Kas palīdzēja? – par visu piedzīvoto un redzēto dalās Gandrs-Merida velokomandas kapteinis – Ints Celmaraugs!

Sagatavošanās.

Balstoties uz pagājušā gada kļūdām gan sagatavošanās procesā, gan tehnikas izvēlē, tika ievestas korekcijas jau laikus: 1) papildināts treniņa plāns ar tādiem elementiem kā nūjošana un skriešana. Lai arī Ints atzīst, ka nav nekāds skrējējs, šī izvēle tiek pamatota ar to, ka katrā Beskidy MTB Trophy posmā ir gari kāpieni, kurus nevar izbraukt pat ļoti fiziski spēcīgi braucēji, tādēļ nākas vien kāpt kalnā ar velosipēdu plecā. Līdz ar to, ja kāju saites un locītavas pie tādas slodzes nav pieradušas, tad sacensības beidzas ļoti ātri. 2) vairāk uzmanības tika pievērsts MTB braukšanai pa meža ceļiem, nevis gludajiem šosejas gabaliem un, kad līdz sacīkstēm atlikuši vien 2 mēneši, sākt trenēties arī  garajām distancēm 7-10h, ko Ints izpildīja ar uzviju (iespējams pat par daudz). 3) velotehnikas korekcija – lēmums, ka nepieciešams velosipēds ar full suspension. Jau no pirmajiem aizrobežu sacīkšu apmeklējumiem (2005. g, Grāca, Eiropas čempionāts veterāniem MTB) Ints saprata, ka nepieciešams šāds velosipēds. Lai arī nebija ne mēģināts, ne braukts, bet pagājušā gada Beskidy MTB Trophy sacensībās Ints novēroja, ka kalnā ar savas grupas konkurentiem brauc kā līdzīgs ar līdzīgu, taču lejā, salīdzinot ar sāncenšiem, kas lidoja, Intam nācās dudināt un klunkurēt, bet, ja mēģināja samazināt attālumu un sasniegt viņu ātrumu, tad Ints jau bija uz lielas riska robežas. Pārliecība par to, ka tā bija pareizā izvēle, Intam radās, kad Priedainē, Baltajā kāpā izmantoja izdevību izbraukt ar kolēģa velosipēdu, kas bija aprīkots ar full suspension. „Es biju pārsteigts, cik viegli ir braukt!” – sajūsmā izteicās Ints. Taču vēlāk piebilda, ka jūtams velosipēda smagums, jo tomēr 1,5-2kg nāk klāt. Taču tas nekas, Ints izlēma „uztrenēt cisku”.

„Pirmais gājiens taču ir pie sava atbalstītāja un sponsora Gandrs, kas ir velozīmola „Merida” izplatītājs un kura komandu GANDRS-MERIDA man ir tas gods pārstāvēt. Īsāk runājot, sagadījās, ka tieši 2 šādi rāmji tika pasūtīti, tādēļ uzreiz vienu aizrunāju, teikdams, ka par cenu aprunāsies vēlāk, bet viens ir mans! Un te nākamais pārsteigums - komandas vadība man uzsauc šo rāmi! YES!” – priecādamies stāsta Ints. Pēc ilgas gaidīšanas un nervozēšanas, kad Inta sapņu rāmis bija klāt, atlika vien piepirkt iztrūkstošo – bremzes, pārslēdzēju grupu (SRAM), klaņus, stūri, ķēdes un kasetes. Kad velosipēds bija salikts, Intu nošokēja svars - 12kg. Pirmā doma: „Ārprāts , kā es tādu dzelzi dabūšu kalnā!!!”, taču atpakaļ ceļa nebija, bija jāpielāgojas saliktajam sapņu „aparātam”.

Sacensības

Pēdējā brīdī, Ints ar diviem latviešiem apvienojās vienā komandā zem neitrāla nosaukuma „Latvian Senior Team” un tad viss sākās! 1. diena, starts plkst. 12:00, 1. koridors. Veiksmīga starta vieta, bet neveiksmīgs iznākums. Pozīcija starp līderiem lika atkārtot vecās kļūdas un kārtējo reizi, pārvērtējot savas spējas, aizbrāzties līdz ar pirmajiem. Līdz 15. km viss bija lieliski, taču tad Inta pulss iestrēga pie 170 atzīmes, kas jau ir sarkanā zona, un netaisījās krist lejā. Tad iestājās velokoma, jo sāka rādīties multenes, kā stāsta Ints, ,,Nu pagaidi” 5. sērija. Vēlāk neko daudz no distances neatceras: karsts, mitrs, sutīgs, vieni kāpumi pēc otra, nobraucieni miglaini, atskrūvējās beņķis, izplīsa spieķis, astotnieks. Vienu vārdu sakot – pārpūle! Rezultātā 117. vieta, grupā – 19., komanda – 11. (no 34 vīru komandām). 2. diena, starts plkst. 10:00. Šoreiz ar lielu apņēmību un pārliecību braukt akurāti, ar vēsu prātu, nepārpūloties. Jau no paša starta Ints izvēlējās iesēsties astē spēcīgai vācu braucējai Ivonnai Kraftai, kura ir atzīmējusies pasaules trasēs visaugstākajā līmenī. Sēžot astē, Ints izdara secinājumus, ka Krafta brauc ļoti gudri, rezervēti, katru kāpumu sāk lēnāk, nekā Ints bija gaidījis, bet tuvāk virsotnei palielina ātrumu, tā ka viņam bija, ko turēt. Lai arī Ivonna brauca ar 29 collu velosipēdu, vienā brīdī Intam likās, ka nu jau varētu ātrāk, un aizbrauca tālāk. Rezultātā patīkams pārsteigums, kopvērtējumā 62. vieta, grupā - 9., komandai 10. vieta. Labo rezultātu Ints izskaidro ar labajiem laikapstākļiem - vēsi, brīžiem pat pilināja, un jauno velosipēdu. „Nekad nebiju domājis, ka ar to tik feini un viegli var pārvarēt stāvos kalnus un garos izbraucienus. Pieslēdz visus amortizatorus, iesēdies ērtāk ar taisnu muguru un griez tik augšā,” stāsta Ints. Pēc pirmajā dienā piedzīvotā Ints sāka jau mazliet pierast un izbaudīt braucienu.

3. diena. Grūta diena.

Tas bija pazīstams etaps, jo Ints zināja visus grūtos kāpumus, kuri sagaidīja jau pašā sākumā, un tas arī visvairāk bremzēja. Ints taupījās, pats nezinādams, kam, taču tas atmaksājās, jo ap 30. km sākās aptuveni 8 km garš kāpums, kas bija rakstura pārbaudījums visiem, taču Ints šoreiz to pārvarēja pat bez atpūtas. Kā Ints stāsta, šādus kāpumus parasti izbrauc ar maksimāli viegliem pārnesumiem (22 priekšā, 32/34 aizmugurē), taču liela daļa braucēju šo kāpumu pārvar ar kājām, stumjot savus velosipēdus. Kad sākās lielie akmeņi, velosipēdu nācās stumt arī mūsu varonim. Taču rezultātā nācās secināt, ka, lai arī pēdējie 10 km, kur bija daudz asfaltētu kāpumu, tika pārvarēti diezgan ātrā tempā un ar lielu pārnesumu, Ints bija pārāk sataupījies un beigās neko īpašu vairs saglābt neizdevās, tādēļ kopvērtējumā 98. vieta, grupā - 15., bet komandai 7. vieta.

4. diena. Pēdējā diena.

"Šo dienu atcerēšos ilgi, jo tā ir diena, kad neviens vairs netaupās, bet iet uz visu banku, kaut arī iekšā ir palicis pavisam maz kas no pulvera" - stāsta Ints. Distances sākās tāpat kā iepriekš, aiz vācietes Ivonnas Kraftas, bet šoreiz ar tehniski bērnišķīgām problēmām - krita nost somiņa ar rezerves kamerām, ķēdes izspiedējs un citas vajadzīgas lietiņas, kuras negribējās zaudēt, tādēļ nācās stāties un riktēt klāt, un tā vairākas reizes pēc kārtas, līdz beigās Ints saprata, ka nekur tas viss nepazudīs. Lai karājas, ja labi karājas! Tā kā kājas pēc 3. dienas taupīšanās likās svaigākas, Ints kāpienos brauca ar tādu collu, ka pašam bail, cik ilgi tā vēl spēs?! Bet tad par sevi lika manīt jaunības dienu trauma un sāka šausmīgi sāpēt labās rokas plaukstas locītava, tā, ka katrs nobrauciens sagādā mocības, bet doma par izstāšanos ne reizi nepiezogas. Pēdējā dzeršanas punktā, 14 km pirms finiša, Ints satika vēl pāris latviešus un kopā izlēma, ka jāuztaisa savā starpā mini gonka. Pirmais nobrauciens izturēts godam, tad sākas Inta stihija - gari kāpieni, bet ne tik tehniski. Ar smago collu augšā un temps arvien pieaug, jo "ir atnācis vaļā", tikai, Intaprāt, tā drusku par vēlu. Bet tas netraucē izbaudīt pašus pēdējos km. Rezultātā izdodas apdzīt daudzus braucējus un ierindoties 70. vietā, grupā - 11. un komanda - 10. vietā. Kopvērtējumā Beskidy MTB Trophy 2011 Ints Celmaraugs ierindojas 79. vietā, bet grupā - 14., komandai „Latvian Senior Team” godpilnā 8. vieta (plašāka informācija par rezultātiem http://www.mtbtrophy.com/).

Atziņas un ieteikumi

"Vai nākamajā gadā  braukšu? Nezinu. Godīgi sakot, bija ļoti grūti sevi motivēt šādam pārbaudījumam, un paliek arvien grūtāk. Bet pie finiša taisnes tas tik ātri aizmirstas un pārņem tik pozitīvas emocijas un atmiņas, ka laikam jau nekur nepalikšu - braukšu!"

"Ja kādam vajag ieteikumu par velosipēdu, varu teikt tikai pozitīvu par savu jauno rumaku - Merida Ninety Six 3000 D. Braukt ir kaifs! Jānomaina tik beņķis, jo vecais nav domāts, ka uz viņa tik ilgi sēž!"

"Katram, kas grib izmēģināt ko līdzīgu, iesaku izbraukt Beskidy MTB Troph, un tā ir samērā lēta, ja piesakās laicīgi (~ 90 Ls)."

Vairāk bilžu pieejams šeit:

https://picasaweb.google.com/i.celmaraugs/Inc_polija?authuser=0&feat=directlinkriem

ints-celmaraugs-dalas-ar-stastiem-un-emocijam-par-vienu-no-grutakajam-mtb-sacensibam-centraleiropa-beskidy-mtb-trophy-2

ints-celmaraugs-dalas-ar-stastiem-un-emocijam-par-vienu-no-grutakajam-mtb-sacensibam-centraleiropa-beskidy-mtb-trophy

Citas ziņas

Ja iepriekš negaidīta veiksme, tad šoreiz izplānota taktika

14.07.2011
image-11217: Gandrs-Lafuma komanda jau iepriekš zināja, ka pēc iepriekšējā etapa pieredzes, xRace Cēsu posms būs krietni ātrāks, līdz ar to atvēlot mazāk vietas rēķināšanai un taktiskiem gājieniem, bet vairāk orientēšanās precizitātei un tempam. Pirmais...

Lasīt tālāk

Ieskrienamies un lecam vasarā!

05.07.2011
image-11100: Vasara simbolizē neprātīgus piedzīvojumus, vasarīgu lietu un siltus vakarus, kas  apbur ik katru dabas mīlētāju.  Tādēļ vienalga, vai tas ir pikniks mežā  ģimenes lokā, vai brīvdabas pasākums ar draugiem, svarīgi ir izbaudīt mirkli...

Lasīt tālāk

Jaunums GANDRĀ – iekrāso dzīvi ar TOBBY!

29.06.2011
image-10985: Neaizmirsti: trakajiem pieder pasaule, tādēļ nesēdi vienmuļš un piešķir savai ikdienai spilgtu akcentu! TOBBY apavu auklas un bikšturi ir ne vien praktiski un noderīgi ikdienas lietošanai, bet arī pozitīvā nozīmē...

Lasīt tālāk