Gandrs–Lafuma komandas stāsts
Tas sākās 2011. gada 11. jūnija rītā, kad komanda 3 cilvēku sastāvā bija ceļā uz Dobeli ar domu ātri pabeigt xRace sacensību distanci un doties pelnītā atpūtā pie Apguldes ezera cept gaļu.Tajā brīdī gan neviens vēl nenojauta, ka paredzētais posms būs ne tikai matemātiskākais no visiem līdz šim piedzīvotajiem, bet arī viens no ilgākajiem, jo distancē tika pavadītas teju pilnas kontrollaikam atvēlētās 10 stundas, kas, neraugoties uz pāris neuzmanības kļūdām, ļāva komandai izcīnīt godpilno 2. vietu jauktajā klasē.
Lai arī 10 stundas šķiet tik daudz, sacensībās laiks paskrien nemanot. Pēc starta uzdevuma – puzles salīmēšanas – stunda jau bija aizritējusi, taču spožā ideja par puzles salīmēšanu ar līmlenti komandai deva iespēju trasē doties kā vienai no pirmajām.
Nākamā posma pārvarēšanai visiem komandas dalībniekiem bija jāsakāpj laivā, kur par vientulību nevarēja sūdzēties, jo viss dīķis strauji piepildījās ar sacensību dalībniekiem, līdz ar to pa priekšu braucošās komandas maršruts palīdzēja pārējiem noteikt kontrolpunktu atrašanās vietas.
Pēc laivu posma komandas beidzot sāka izretoties, un, lai gan līderi bija paspējuši krietni izvirzīties uz priekšu, Gandrs–Lafuma komanda devās veloposmā kā 2. jauktā komanda. Taču jau pie 14. punkta līderu panākumi un ātrums samazinājās līdz minimumam, jo visi satikās vietā, kur topogrāfiskajā kartē iezīmētais ceļš dabā nebija saskatāms. Katram bija savs variants, kā atrisināt vienādojumu, kas norādīja uz četru punktu atrašanās vietu mežā.
Kā stāsta komandas kapteinis Uldis Žimants: „Komandas pārstāve Dace ātri tika galā ar vienādojumu, taču, dodoties mežā, pavilkām līdzi arī Isostar un Ebike komandas, un tad nu draudzīgā bariņā apmeklējām arī visus pārējos mežā esošos punktus.”
Uz sacensību beigām nogurums un spēku trūkums sāka darīt savu. Tika neprecīzi pārzīmēti daži punkti un palaista garām iespēja sadalīties un ietaupīt laiku, taču Gandrs–Lafuma komanda nepadevās un pieņēma nākamo stratēģiski pareizo lēmumu: upurēt vienu no kontrolpunktiem par labu ieekonomētajam laikam un ar velosipēdiem doties nākamajā kombinētajā (velo-kāju) posmā.
Līdz ar pērkona negaisa pirmajām lietus šaltīm visi 3 komandas pārstāvji ieslīdēja Dobeles stadionā 5 minūtes pirms septiņiem, un nolēmām pievarēt vēl pēdējos Bērzes krastošanas pārbaudījumus no pēdējā sacensību posma. Kopā ar vēl divām komandām izveidojās jautra slapju sportistu rinda, kas vienotā solī brida krustu šķērsu caur Bērzes krastos saliktajiem punktiem, un kopīgi finišējām pāris minūtes pirms kontrollaika beigām.
Kā sacīja Uldis, vairākas steigā izdarītās izvēles padarīja šīs par līdz šim garākajām xRace sacensībām un neļāva līdz galam pacīnīties par uzvaru posmā, tomēr vairāki veiksmīgi risinājumi nodrošināja stabilu 2. vietu jauktajā klasē un deva iedvesmu tiekties uz uzvaru nākamajos posmos.Vēlam veiksmi un turam īkšķus!